Sydney is mijn thuis! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marloes Dolmans - WaarBenJij.nu Sydney is mijn thuis! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marloes Dolmans - WaarBenJij.nu

Sydney is mijn thuis!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

08 September 2014 | Australië, Sydney

Hallo allemaal :)

Afgelopen dagen is er weer veel gebeurd en ik kan niet wachten om het jullie allemaal te vertellen! :)
Het hoogtepunt van afgelopen paar dagen was afgelopen vrijdag toen ik te horen kreeg van mijn hoogste supervisor (tevens baas) dat ik erg goed bezig was en dat ze blij was met mij in het team! Toen ik dit hoorde was ik echt ontzettend blij!
Werkdagen
Aangezien ik een uur lunchpauze heb iedere werkdag hebben een andere stagaire en ik er de gewoonte van gemaakt om iedere lunchpauze een 3-Dollar Meal te halen. Dit houdt in: rijst (bruin of wit) met groenten en vlees. Erg lekker en veel goedkoper dan dat je alles zelf gaat aanschaffen! Afgelopen vrijdag hebben wij en twee andere stagaires tijdens de lunch bij een Japans restaurant gegeten. Dit was erg lekker en het was weer even wennen om met stokjes te eten, maar naar een minuut of 3 had ik het weer door. Ik heb immers goed kunnen oefenen in China twee jaar geleden! Het eten was erg lekker en het was erg gezellig met z'n allen.
Over vorige week (werkdagen) heb ik weinig te vertellen aangezien ik de hele dag op het werk heb gezeten en daarna zo moe was dat ik vaak om 21.30 uur al lag te slapen zo moe was ik van alle nieuwe indrukken. Ik ben natuurlijk helemaal niet gewend om 40 uur per week te werken, laat staan in een omgeving die ik niet ken en waar ze een andere taal spreken... Al heb ik wel gemerkt dat mijn Engels steeds vloeiender wordt! :) Het werk dat ik moet doen verschilt heel erg per dag van het schrijven van ontslagbrieven tot aan administriefwerk tot aan het werken aan de online databank van het bedrijf. Verder heb ik natuurlijk iedere ochtend een meeting met het team. Tot nu toe vind ik al het werk wat ik moet doen even leuk. Het is allemaal erg interessant!
Vrijdag
Afgelopen vrijdag had ik ook een Social Drink (Borrel) op het werk. Dit viel echter tegen aangezien ik iets anders had verwacht, maar het deze borrel hield in dat iedereen een glas alcohol kreeg (bier of wijn) en daarmee ging je dan achter je bureau zitten om verder te werken..... Tsjah... Dit had ik natuurllijk helemaal niet verwacht, maar ach... Het was toch erg gezellig. Daarna ben ik naar huis gegaan om het avondeten voor die avond voor te bereiden aangezien ik met een aantal huisgenoten die avond zou eten en borrelen. Twee andere huisgenoten hebben mij geholpen bij het klaarmaken van het eten en in totaal aten we met z'n vijven. Het was een erg gezellige avond waar afgelopen weekend nog veel over is nagepraat. We hebben elkaar echt beter leren kennen die avond en sinds die avond is het huis een stuk gezelliger en huiselijker geworden.
Zaterdag
Afgelopen zaterdag heb ik niet veel gedaan overdag aangezien het regende en vrij koud was (tsjah... het is hier sinds vorige week maandag lente). Ik zou eerst met twee vrienden naar Featherdale gaan (een Wild Life Park), maar het weer was er niet zo goed. Ik heb eerst eens lekker uitgeslapen en ben vervolgens boodschappen. 's Middags heb ik gewoon wat rondgehangen in de woonkamer met wat huisgenoten. 's Avonds ben ik echter met een Duitse vriendin naar het vuurwerk in Darling Harbour gaan kijken en vervolgens zijn we samen met een Franse vriendin gaan stappen in de bar van het hostel waar ik de eerste paar dagen verbleef en waar wij ons ook hebben leren kennen :). Het was een erg gezellige avond aangezien mijn Franse vriendin (Claire) ook twee andere vrienden van haar had uitgenodigd. Met mijn Franse vriendin heb ik eigenlijk al sinds de eerste dag dat ik haar heb leren kennen een hele sterke band opgebouwd en mijn band met mijn Duitse vriendin (Denise) wordt ook steeds sterker. Het is erg fijn om twee vrij goede vriendinnen hier te hebben, aangezien ik mijn vrienden thuis wel mis!
Zondag
Gisteren heb ik ook niet veel gedaan aangezien het veel regende. 's Middags heb ik wat rondgehangen in de woonkamer met wat huisgenoten. Toen kreeg ik ook te horen dat ze het huis positief zagen veranderen. Het is veel socialer geworden en de woonkamer wordt nu ook daadwerkelijk gebruikt om te socializen met z'n allen en daar zijn ze mij dankbaar voor. Dit vond ik natuurlijk erg leuk om te horen! :) Die middag is ook het plan ontstaan om mijn verjaardag samen met een andere huisgenote te vieren aangezien zij op 4 oktober jarig is en ik op 8 oktober. We gaan onze verjaardagen nu samen vieren op vrijdag 10 oktober! Mijn Mexicaanse huisgenoot kwam met het idee om een themafeest te geven, wat mijn huisgenote en ik een erg leuk idee vinden! Waarschijnlijk wordt het een 'Black and White' Party!
's Avonds ben ik met 3 huisgenoten een ijsje gaan eten bij de meest bekende en beste ijszaak van Sydney 'Messina'. Deze zaak is op 5 minuten loopafstand van mijn huis. Het was inderdaad waar wat er wordt beweerd. Het ijs was erg lekker! Soms staat er zelfs een wachtrij van 20 minuten voor de zaak. Het bedrijf heeft echter meerdere filialen in Sydney (ook eentje vlak bij mijn werk, haha jammie!). Daarna heb ik met twee huisgenoten nog een film gekeken 'The Great Gatsby'. Het was weer een erg gezellige avond!
Vandaag (Maandag)
Vandaag was een vermoeiende dag op het werk aangezien ik de hele dag knallende hoofdpijn had, maar ik zou ik niet zijn als ik mij daardoor liet tegenhouden. Hoofdpijn houdt mij niet tegen in dingen die ik leuk vindt dus ik heb gewoon de hele dag gewerkt en mijn deadlines voor vandaag gehaald, maar er wachtte mij een verrassing toen ik thuis kwam van het werk. Aan mijn kamerdeur hing een leuk kartonnen tasje! Wat bleek.... Eén van mijn huisgenoten waardeerde mijn inzet erg om het huis een gezelligere plek te maken dus in het tasje zat een bedank kaartje en een geurkaars! :). Erg leuk thuiskomen was dat! Nu zit ik voor het eerst sinds vrijdag alleen in de woonkamer wat wel fijn is aangezien ik zo rustig mijn blog kan schrijven. Oh en als jullie je afvragen waarom ik steeds in de woonkamer zit, zowel met Skype als met het schrijven van mijn blog, is omdat het internet het allerbeste is in de woonkamer.
Sydney is sinds vorige week echt mijn thuis geworden. Ik voel mij hier erg op mijn gemak en helemaal thuis. De mensen om mij zijn erg aardig en de stad is geweldig! Ik heb mij nog niet één keer onveilig of ongemakkelijk gevoelt. Ook heb ik nog geen last gehad van heimwee of iets dergelijks. Al mis ik soms wel mijn fiets, haha! Het werken bevalt mij ook erg goed aangezien ik na het werk alle tijd heb om leuke dingen te doen en de weekenden heb ik altijd vrij! Ik voel mij meer en meer een Australische ook aangezien ik steeds vloeiender Engels spreek. Het voelt erg goed om 5 dagen per week door de straten van Sydney te lopen en de bus te pakken om naar mijn werk te gaan. Als het aan mij zou liggen, zou ik langer in Sydney blijven dan 5 maanden, maar goed.... Je hebt het niet altijd voor het zeggen! Haha!

Hopelijk vonden jullie het weer leuk om mijn blog te lezen! Het is nu 20.22 uur hier en dat betekent dat ik mij langzaam ga klaarmaken om naar bed te gaan :). Als jullie een keer met mij willen Skypen, laat maar weten dan geef ik jullie mijn Skypenaam.

Tot snel!

Liefs,
Marloes

  • 08 September 2014 - 19:14

    Elly Dolmans:

    Hallo Marloes.

    Het is goed te lezen dat het je zo goed bevalt in australië.
    Dat je daar vriendinnen en vrienden zou maken was wel te verwachten want dat ligt helemaal in je doen en laten en het sterke punt is uiteraard de stad waarin je bent grootgebracht en waar je dus geworden bent wie je bent.
    Dit alles blijkt duidelijk uit je verslagen want we zien regelmatig in de berichtgeving dat eetgelegenheden en ijssalons met je bezoek worden vereerd.
    Maar wat nog belangrijker is dat het je goed bevalt bij je werkgever en dat zij je inzet en kennis ook weten te waarderen.
    Wij wensen je nog een leuke tijd toe en horen ongetwijfeld hoe het verder gaat.

    groeten Elly en John.

  • 10 September 2014 - 15:59

    Stefan:

    Hoi Marloes,

    Wat ontzettend leuk om te lezen wat je deze week weer allemaal hebt meegemaakt! Het klinkt erg herkenbaar dat je je fiets mist. Geniet van je vrienden daar, heel gaaf om vrienden te maken van over de hele wereld!

    Groetjes,
    Stefan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 3093

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 30 Januari 2015

Sydney, Australia

Landen bezocht: