Tijd vliegt! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marloes Dolmans - WaarBenJij.nu Tijd vliegt! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marloes Dolmans - WaarBenJij.nu

Tijd vliegt!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

02 September 2014 | Australië, Sydney

Hallo allemaal :)
Sorry dat ik jullie allemaal in spanning heb laten zitten, wachtend op een nieuw reisverslag van mij.
Er is veel gebeurd sinds mijn laatste reisverslag zo heb ik o.a. nieuwe vrienden gemaakt, ben ik uitgeweest, heb ik veel sightseeing gedaan en ik ben verhuisd. Om het overzichtelijk te houden, zal ik bij het begin beginnen.
Afgelopen donderdag was mijn eerste volledige dag van Sydney. Ik had verwacht dat ik last zou hebben van een jetlag, maar dit was gelukkig totaal niet aan de orde. Rond half 11 ging ik op pad. Die dag heb ik eerst een MultiCard 2 voor 3 maanden gekocht. Dit is een ov-kaart waarmee je onbeperkt met de ferry, trein, tram en bus kunt reizen. Heel handig zeker voor in zo'n grote stad als Sydney. Daarna ben ik meteen op de trein gestapt en ben ik naar mijn werk gegaan. Ik ben toen niet in het gebouw zelf geweest, maar ik heb de omgeving verkend zodat ik voortaan wist waar ik naartoe moet. Mijn werk ligt in Bondi Junction (wijk van Sydney). Het is een erg leuke wijk met veel winkeltjes en een heel groot shoppingcenter. Het was die dag erg mooi weer dus ik heb volop genoten van alle bedrijvigheid daar! Hierna nam ik de trein terug naar Kings Cross (bekende uitgaansbuurt) vanuit daar ben ik naar het Hyde Park gelopen. Het Hyde Park is erg mooi. Wat mij op viel deze dag is dat ondanks dat er weinig (lees: heel weining) prullenbakken op straat staan alles toch heel schoon is. (Ik heb tot nu toe nog geen afval op straat zien liggen!) Vanuit hier heb ik de trein naar Circular Quay genomen. Dit is het trein station bij het Opera House. (Natuurlijk ben ik op de eerste dag naar het Opera House gegaan!). Het Opera House is erg mooi om te zien en het ligt prachtig! Rond het Opera House vindt je allemaal kleine restaurantjes en cafeetjes en aangezien het mooi weer was die dag zaten de terrassen aardig vol. Naast (schuin rechtsonder) vind je de Botanic Gardens van Sydney. Hier heb ik een tijdje rond gelopen en ben ik een opmerkelijke vogel tegengekomen (foto's volgen nog) en ik heb bamboe gezien. Aan de rand van de Botanic Gardens vind je de middelbare school voor muziek en het Government House. Hier kun je de premier vaak vinden voor vergaderingen.
Hierna heb ik de trein terug naar het hostel gepakt. Daar heb ik mij omgekleed en daarna ben ik een kamer gaan inspecteren (mijn huidige kamer nu). Na het bezoek aan de kamer ben ik nog met wat vrienden gaan drinken in de bar van het hostel! Dit is een erg gezellige bar dat later op de avond ook als 'club' wordt gebruikt. Ik sliep trouwens vanaf vandaag met 5 jongens op de kamer. 3 Engelsen, 1 Nederlander en 1 Amerikaan. 1 van de Engelsen kon snurkte als een gigantische beer, wat niet heel prettig was en de Amerikaan was goed in flinke scheten laten (bleek achteraf). Tsjah... het is en blijven jongens hè!
Vrijdag:
Donderdagavond hadden ik en mijn vrienden besloten om deel te nemen aan de Walking Tour. Dit is een rondleiding die gegeven en georganiseerd werd door personeelsleden van het hostel. Tijdens deze tour heb ik twee meisjes leren kennen. 1 van hen komt uit Frankrijk en de andere komt uit China. Het enige nadeel aan deze tour was dat alles bijna alles gingen bekijken dat ik de vorige dag ook al gezien had. Dit keer was het echter wel gezelliger aangezien ik met een paar mensen was :). Rond lunchtijd besloten mijn vrienden en ik om er tussen uit te knijpen. We zijn bij het Opera House op de bus gestapt en naar Town Hall (Gemeentehuis gereden). Deze wijk deed mij een klein beetje denken aan Manhattan. Vanuit daar zijn we naar Darling Harbour gelopen en hebben we daar geluncht. Daarna zijn we doorgelopen naar de Chinese Garden (hier moest je echter 6 dollar voor betalen en daar hadden we op dat moment geen behoefte aan + het regende een beetje) en naar Paddy's Market. Paddy's Market is een hele grote overdekte markt waar je van alles kunt krijgen. Van groenten tot aan kleding en van beelden tot aan tuinartikelen. Het zijn echter allemaal verschillende kraampjes. Het leuke van Paddy's Market is dat het (vergeleken met de rest van Sydney) erg goedkoop is. Hierna zijn we door China Town terug naar het hostel gelopen om samen te eten en een drankje in de bar te nuttigen.
Zaterdag:
Op zaterdagochtend ben ik naar mijn huidige kamer gegaan om de borg te betalen en om alles nog een keer goed te inspecteren. Daarna heb ik met twee vrienden spaghetti bolognese gekookt in de keuken van het hostel. Oh ja, vergeten te vertellen, maar het hostel heeft een grote keuken waar je zelf kunt koken en ze hebben ook een tv ruimte met een grote tv en een hele boel kussens. Daar kon je gedurende de hele dag lekker chillen. Na de lunch ben ik mijn bank zaken gaan regelen in Bondi Junction. Alleen deze vestiging van mijn bank was op zaterdag open. Daarna heb ik rondgehangen in het hostel met vrienden. 's avonds hebben we weer lekker gegeten in de bar van het hostel (dit was vrij goedkoop vergelijken met de prijzen in de buurt van het hostel), maar hierna begon de avond pas echt! Na het eten hebben ik en een vriendin ons omgekleed en onze uitgaanskleding aangetrokken waarna we samen terug zijn gegaan naar de bar waar inmiddels al het spel Beer Pong was begonnen. We hebben het eerste deel van de avond lekker gekletst met elkaar, maar ook met andere mensen die daar waren, maar rond een uur of half 11 zijn we de dansvloer opgegaan en hebben we tot half 2 gedanst met een hele groep mensen. Dit was echt super gezellig! (Ik mis nu het hostel al, alleen al omdat het zo'n sociale omgeving is waarin iedereen met iedereen praat, lacht, chillt en danst!)
Zondag:
Verhuisdag! Zondag was de dag dat ik mijn huidige kamer ging betrekken. Die ochtend ben ik vroeg opgestaan aangezien ik vóór 10 uur moest uitchecken. Natuurlijk was ik weer te vroeg opgestaan waardoor ik om 9 uur al was uitgecheckt, haha! Daarna heb ik lopen whatsappen en facebooken op mijn telefoon om een aantal vrienden in Nederland op de hoogte te houden. Rond een uur of 10.15 uur ging ik lekker lang ontbijten met een Franse vriendin van mij. (Haar heb ik afgelopen vrijdag leren kennen tijdens de Walking Tour en sindsdien hebben we heel veel leuke dingen samen gedaan!). Daarna heeft zij mij op een taxi gezet en ben ik met al mijn spullen (en ja, ik heb veel spullen bij mij!) verhuisd naar mijn huidige kamer. Hier ben ik echter niet lang gebleven aangezien ik weer terug ging naar het hostel om haar (Franse vriendin) te inpakken aangezien zij ook die dag zou verhuizen naar een studentenkamer. Na het inpakken zijn we lekker buiten op het gras in de zon gaan lunchen. Na afloop van de lunch hebben we een taxi gepakt naar haar huidige kamer. Zij heeft mij toen het huis laten zien en daarna hebben we nog achter bij haar in de tuin in de zon gezeten. Hierna zijn we echter naar Town Hall gelopen (jaja, over de Pyrmont Bridge, hele mooie loopbrug) om boodschappen te gaan doen. Na het boodschappen scheidde onze wegen aangezien we beide weer naar huis gingen.
Toen ik thuis kwam van het boodschappen doen, was er niemand in de gemeenschappelijke woonkamer of keuken, dus ben ik (nadat ik even een boterham had gegeten) op alle deuren in het huis gaan aankloppen. (Ik heb in totaal 9 huisgenoten). Ik vond het wel zo beleefd om mij voor te gaan stellen. Het bleek al snel dat ik het erg goed kon vinden met een ander Nederlands meisje, een Engels meisje, een Spaans meisje en een Franse jongen. De Franse jongen en ik heb toen besloten om een borrel a.s. vrijdag te houden voor het hele huis. Zodat we allemaal konden socializen met elkaar. Het bleek namelijk dat er weinig werd gesproken in dit huis aangezien iedereen nogal op zichzelf is. Zoals de meesten van jullie wel weten, ben ik echter totaal niet zo dus dit ga ik dan ook proberen te veranderen door regelmatig samen te eten/borrelen/uit te gaan/filmpje te kijken etc. De borrel van a.s. vrijdag is dus al een goed begin! Echter, toen ik aankwam bij de kamer van het Engelse meisje bleek ook het Nederlandse meisje hier te zijn. Ik heb toen geloof ik wel 45 minuten lang met hun lopen praten met als eindresultaat dat het Nederlandse meisje voorstelde om samen voor het huis te gaan koken voorafgaand aan de borrel en dat het Engelse meisje de drank zou verzorgen. Het wordt dus een gezellige boel a.s. vrijdag! Daarna heb ik mijn ronde afgemaakt en iedereen (op 3 na, want die waren niet thuis) enthousiast gemaakt over de borrel en het eten. Na nog wat dingen geregeld te hebben voor de borrel heb ik nog met in eerste instantie mijn vader en daarna nog met mijn moeder geskypt. Wat natuurlijk erg gezellig was, want dat was de eerste keer dat ik ze weer zag (en mijn moeder sprak) sinds dat ik vorige week dinsdag was vertrokken.
Maandag:
Gisteren was mijn eerste stagedag. Mijn eerste stage dag is ontzettend goed bevallen. (Voor diegene die er niet van op de hoogte zijn: Ik loop stage op de HR (Human Resource) afdeling van een internationaal bedrijf dat zowel een adverteerders bureau als een reisbureau is). Het team waarbij ik hoor bestaat uit 6 mensen (inclusief ik) en het zijn allemaal vrouwen. Op een gegeven moment hadden we een vergadering (heb ik iedere dag met het team) en soms wordt er dan informeel gesproken over bijv. een aankoop van een rok (gewoon even tussen de bedrijvigheid door). Het is erg leuk om te zien dat ze een goede band onderling met elkaar hebben en dat zij mij behandelen als een volwaardige werknemer ipv 'maar' een stagiaire. In mijn team zijn ook nog een andere stagiaire die al 4 weken erop heeft zitten. Ik werk nauw met haar samen om de opdrachten die wij krijgen af te ronden. Het werk wat ik moet doen is erg gevarieerd, van het schrijven van brieven tot aan het werken aan verschillende projecten. Dit maakt het werk erg leuk en zorgt ervoor dat de tijd omvliegt! Voor dat ik het wist was het alweer 5 pm (17.00 uur).
....Alle werknemers krijgen een uur de tijd om te lunchen. Tijdens dit uur mag je ook het gebouw verlaten om eten te gaan halen, boodschappen te gaan doen of om te shoppen. Dit is wel erg wennen, want ik heb vaak na 10/15 min mijn lunch al op en en dan heb ik nog heel veel tijd over om andere dingen te doen.Tijdens de lunch ben ik met twee andere stagiaires (in totaal zijn het er 5 incl. mijzelf waarvan 2 op de HR afdeling werken. 3 stagiares zijn Nederlanders)naar een take out 'restaurantje' gegaan waar je voor 3 dollar (heel goedkoop!) een warme maaltijd krijgt. ... Na mijn werk was ik echter helemaal gesloopt dus ben ik naar huis gegaan, heb ik een boterham gegeten, heb ik nog wat tv gekeken en ben ik om 9.30 pm (21.30 uur) ongeveer gaan slapen.
Dinsdag:
Vandaag was mijn tweede stagedag en ik kreeg meteen bij de vergadering van 09.30 am te horen dat ik samen met mijn team een deadline voor 11.30 uur diezelfde dag had. Dit was even stressen geblazen, want er moest nog ontzettend veel gebeuren voordat de HR Director met verschillende drafts naar een externe locatie kon gaan. Gelukkig hebben mijn team en ik het gered om 11.29 uur had de HR Director alle papieren binnen. Tijdens de lunch ben ik weer naar het 3 dollar 'restaurant' gegaan om een warme maaltijd te nuttigen. Dit keer met 3 andere stagiaires wat erg gezellig was. Daarna heb ik weer gewerkt aan geheimen brieven en documenten van de HR afdeling. Het voelt best wel goed moet ik zeggen om in het bezit te zijn van allerlei documenten waarvan alleen de HR afdeling mag weten wat de inhoud is. Soms moeten we daardoor ook fluisteren (het team werkt altijd bij elkaar in de buurt) om even snel iets te kunnen overleggen. Zoals ook gisteren het geval was, werkte ik vandaag ook nauw samen met de andere HR intern. Dit is erg gezellig en effectief aangezien je elkaar altijd kunt helpen bij van alles en nog wat plus je moet vaak met elkaar overleggen. Ondanks dat het de tweede stagedag was, kwam ik weer uitgeput thuis. Heb ik even snel een boterham gegeten en toen ben ik aan deze blog begonnen. Het is nu 8.12 pm (20.12 uur) hier en ik denk dat ik over een uur weer ga slapen. Morgen ga ik met 2 vriendinnen na afloop van het werk wat drinken in de stad (hopelijk ben ik dan niet zo moe na het werk als vandaag en gisteren).
Hopelijk vinden jullie het nog steeds leuk om mijn blog te lezen ondanks dat hij soms erg (te) lang is.

P.s. Sorry voor de spellingsfouten (mochten die erin zitten), maar (zoals al eerder vermeld) ben ik erg moe. Ondanks dat wilde ik jullie toch graag op de hoogte stellen van wat mij bezighoudt deze dagen. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 3096

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 30 Januari 2015

Sydney, Australia

Landen bezocht: