Mooie dingen beleefd! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marloes Dolmans - WaarBenJij.nu Mooie dingen beleefd! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marloes Dolmans - WaarBenJij.nu

Mooie dingen beleefd!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

15 September 2014 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,
Het is alweer bijna een week geleden sinds ik mijn laatste verslag schreef, tijd voor een update! :)
Donderdag:

Afgelopen donderdag was een normale dag op kantoor. Afgezien van het feit dat ik mij steeds meer ga bezig houden met het trainen van medewerkers. Alle taken die vervuld moeten worden voor de komende 9 trainingen (verspreid over 3 weken) wordt verdeeld over mij en mijn supervisor. Dit is erg leuk en zeer interessant! Zo mag ik de powerpoints voor de trainingen ontwerpen en ik mag advies geven over de opzet van de trainingen.
Donderdagavond ben ik samen met Claire (Franse vriendin) gaan eten in een Foodcourt* in Chinatown! Het eten was erg lekker en leuk geprijst (wat meestal het geval is in Chinatown!). Chinatown is een hele gezellige wijk en het is er erg levendig aan de het begin van de avond, al helemaal voor de doordeweeksdag. Na het eten liepen we langs een chique restaurant met enorme kreeften en krabben voor het raam! Echt heel erg groot! Zo groot heb ik ze nog nooit gezien. Als je in dat restaurant eet, mag je zelf uitkiezen welke krab of kreeft je even later op je bord hebt willen liggen. En ja, het was één van de duurdere restaurants in Chinatown! Claire en ik voerden toen een gesprek namens de krabben over wie er vanavond opgegeten zou worden en hoe het verder met ze ging, haha! Jaja, we waren weer even kind! We hebben hier de grootste lol om gehad.
* Foodcourt is een grote plaats met verschillende (afhaal) restaurants. In het midden van een foodcourt staan allemaal tafeltjes waaraan je dus je eten kunt consumeren. Erg gezellig en erg druk altijd! Ideaal voor mensen zoals Claire en ik die over het algemeen allebei iets anders willen eten, haha! Zij had bijv. Chinees eten en mijn gerecht kwam uit Indonesie :).

Vrijdag:
Erg drukke dag op het werk aangezien ik aan verschillende deadlines moest voldoen die dag net als mijn andere teamleden. Veel meetings gehad ook die dag. Opvallend aan afgelopen vrijdag was dat de HR Director niet op het werk was. Dit wist ik van te voren, maar toch was het vreemd want we hadden bijv. geen meeting die dag met het team en dat is even wennen na bijna twee weken iedere dag een meeting te hebben gehad. Tijdens de lunch zijn we ook met 4 mensen (waaronder mijn supervisors) van het team gaan lunchen bij de Japanner. Dit was erg gezellig en we hebben elkaar beter leren kennen tijdens deze lunch.
Rond een uur of 5 kwamen ze weer met alcohol op het werk aanzetten. Het is tenslotte traditie om iedere vrijdag een borrel te hebben met collega's.
Vrijdagavond heb ik geskypt met één van mijn beste vriendinnen (Kim) en daarna heb ik gezellig gekletst met een paar huisgenoten in de woonkamer.

Ik vind mijn werk zelfs zo leuk dat ik afgelopen week alleen maar overuren heb gemaakt. 's ochtends ben ik er eerder en 's middags ga ik langer door! Dit is ook erg handig, want op deze manier kan ik vrijwel altijd mijn taken afronden, zodat ik ze niet hoef te verspreiden over meerdere dagen.
Zaterdag:
Afgelopen zaterdag ging mijn wekker om 7.00 uur! Jaja, erg vroeg inderdaad voor een zaterdag! Ik sprong echter uit bed aangezien dit de dag zou worden dat ik koala's, kangoeroes en walibi's in het echt zou zien en mogen aanraken! Daar had ik mij al de hele week op verheugd!
Die dag met ik samen met Claire naar Featherdale gegaan. Dit is een WildLife Park en is onderdeel van de Blue Mountains. Vanaf het centraal station is het 45 minuten met de trein en daarna nog 10 minuten met de bus. Goed te doen dus! Toen we daar aankwamen was het gelukkig erg rustig wat ons de mogelijkheid gaf om ontzettend veel aandacht aan de kangoeroe's en walibi's te besteden en om ze te voeren! Jaja, ik heb dus echte kangoeroe's, walibi's en koala's geaaid en gevoerd! Was echt een hele leuke ervaring die ik niet snel zal vergeten! Aangezien deze beesten gewend zijn aan mensen zijn ze erg rustig. Eén walibi was zelf zo rustig dat hij gewoon in de zon lag te niksen. Dit was een hele mooie kans, want we hebben hem echt een hele tijd geaaid! Walibi's en kangoeroes hebben een zachtere vacht dat ik mij had voorgehouden. De kangoeroes en walibi's lopen gewoon vrij in het park rond, vandaar dat je ze gemakkelijk kunt aaien en voeren.
Het park bestond echter niet alleen maar uit walibi's, kangoeroes en koala's. We hebben de meest uitlopende beesten gezien! Het park is niet echt groot, maar wel mooi om te zien en ze hebben uiteenlopende soorten beesten waarvan ik er sommige nog nooit had gezien. Terwijl ik wel vaker naar een dierentuin ben geweest.
Op een gegeven moment sprak een Australier (een man van in de veertig met twee kleine kinderen) ons aan en vroeg waar we vandaan kwamen en wat we hier in Australie deden. Dit is typisch een Australische karaktertrek... Gewoon onbekende mensen aanspreken, erg vriendelijk en geinteresseerd in andere mensen. Na een tijdje met hem gepraat te hebben, heeft hij ons nog een paar tips gegeven waar we naartoe moesten gaan in Australie.
Daarna zijn we naar mijn huis gegaan en hebben we ons nog wat gedronken in mijn achtertuin. Hierna is Claire naar huis gegaan en hebben we elkaar 2,5 uur later ongeveer weer getroffen bij Darling Harbour waar we wat zijn gaan eten in het Foodcourt en daarna hebben we naar het vuurwerk gekeken. Erg mooi vuurwerk op verschillende muziekstijlen. Na het vuurwerk trad er nog een groep 'streetperformers' van New York op. Dit was erg leuk om te zien, want ze betrokken kinderen erbij en ze konden goed breakdancen.

Zondag:
Gisteren wilde ik echt even uitslapen (ondanks dat ik om half 11 op een zaterdagavond al lag te slapen) echter werkte mijn biologische klok niet mee waardoor ik al om half 8 wakker was. Mijn eerste afspraak had ik echter pas weer om 13.00 uur. Dus wat heb ik de hele ochtend gedaan dan, vragen jullie je vast af. Nou, dat zal ik jullie eens vertellen..... Eerst heb ik nog twee uur in mijn bed gelegen aangezien ik aan het whatsappen was met vrienden uit Nederland. Daarna ben ik even mijn ontbijt gaan klaarmaken om dit vervolgens op te eten in mijn bed. Tijdens het ontbijt heb ik nog een film gekeken (niet afkeken want dan zou ik mijn afspraak niet redden). Dit was een ontzettende luie zondagochtend, maar ik genoot er wel van! Om half 1 de bus gepakt richting Bondi Junction waar ik Claire zou ontmoeten. Vanuit daar zijn we naar Bondi Beach gelopen aangezien de bussen zo vol waren dat je een 35 minuten moest wachten voordat je de bus in kon. Ik kom 5 dagen per week in Bondi Junction bus (en trein) station en ik heb het er nog nooit zooo ontzettend druk gezien! Echt massa's mensen stonden in rijen te wachten voor de bussen naar het strand. (Het was ook wel de eerste echte warme dag sinds twee maanden). Claire en ik besloten echter om te gaan lopen aangezien het mooi weer was en je binnen een half uur in Bondi Beach bent.
Bondi Beach is trouwens erg bekend onder de toeristen ook middels het tv programma dat daar is opgenomen over strandwachters. Op Bondi Beach zul je weinig Australiers tegengekomen....
Vanuit Bondi Beach zijn we naar Coogee Beach gelopen. Dit is 5 kilometer, maar je doet er ongeveer 2 uur over (wij 1,5 uur, goed he?! haha) aangezien het een prachtige wandeling is langs de kust en verschillende stranden! Op meerdere punten blijf je tijdens de wandeling staan aangezien je gewoon van het uitzicht wilt genieten! Het is een ontzettende mooie wandeling die ik zeker nog vaker ga lopen! Het was trouwens ontzettend mooi weer gisteren. De zon scheen de hele dag en het was 23 graden! Ideaal voor zo'n mooie wandeling langs de kust dus!
Na de wandeling hebben we beiden de bus naar huis gepakt. Gisteravond heb ik nog een hele tijd in de woonkamer gezeten met verschillende huisgenoten en de laatste 2,5 uur heb ik alleen met mijn Mexicaanse huisgenoot gezeten. Deze 2,5 uur hebben mij echt de ogen geopend. Ik heb tijdens deze tijd zijn hele levensverhaal gehoord en het is schokkend en fantastisch om te horen tegelijkertijd! Wat hij al niet allemaal heeft meegemaakt in zijn leven is echt heftig! Ik ga natuurlijk niet alles vertellen, want dat is privé, maar één ding kan ik wel vertellen. Hij is opgegroeid in een ontzettend arm gezin waarin ze maar moeilijk konden rond komen iedere dag. Hij heeft in een huis met wel 20 andere gewoond en nee dit zijn dan niet de huizen die we in Nederland kennen, maar meer kleine stenen hutjes. Zijn ouders zijn gescheiden toen hij heel jong was en hij werkt al sinds zijn 8ste. Hij heeft geen puberteit meegemaakt aangezien hij 7 dagen in de week moest werken, wilde hij zijn school kunnen betalen, want hij moest en zou van zichzelf, maar ook van zijn vader , naar school gaan. Zo'n soort verhalen vind ik altijd heel bijzonder om te horen en het doet mij goed beseffen hoe goed wij het in Nederland wel niet allemaal hebben! Ondanks dat Nederlands over het algemeen steen aan been klagen, hebben wij eigenlijk niets om over te klagen want bijna alles wordt voor ons geregeld.
Als jullie ooit willen weten hoe hij zover is gekomen dat hij nu in Australie woont, dan wil ik jullie dat al te graag vertellen, maar dit doe ik liever face-to-face. Alle andere verhalen die ik heb gehoord van hem laat ik echter achter wegen vanwege privacy redenen.

Vanochtend (maandag):
Vanochtend stond ik er nog van te kijken van de verhalen die ik gisteravond allemaal heb gehoord. Echter, ik moest naar mijn werk en op werk zijn mijn gedachten weer volledig op het werk gericht natuurlijk! Het was een drukke dag vandaag met veel meetings en ik moest veel lopen vandaag (wat ik wel fijn vindt aangezien ik dan niet de hele dag op mijn kont hoef te zitten). Tijdens de lunch ben ik met een medestagaire gaan lunchen in het winkelcentrum (vlakbij ons werk). Dit was even gezellig en het was ook wel fijn om even Nederlands te kunnen praten. Eline komt namelijk uit Brabant.
Helaas, moet ik nu stoppen aangezien ik met 3 huisgenoten steak ga eten voor 5 dollar!! :D

Veel liefs,

Marloes

  • 21 September 2014 - 13:52

    Math:

    Hee Marloes,

    Wat goed te horen dat je het zo fantastisch naar je zin hebt, zo wel wat het werk betreft als de mensen die je ontmoet. En dan natuurlijk de schoonheid van Australië. Een gigantische levenservaring, die we je ook van harte gunnen. Geniet er maar van, want de tijd vliegt om zoals je merkt.
    We wensen je nog een prachtige tijd toe en kijken weer met veel interesse uit naar je volgende reisverslag, aangezien je verslagen zich zo lekker laten lezen en waarmee we ons een goede indruk kunnen geven van jouw leventje in Sydney.

    Het ga je goed een Maastrichtse groet en dus drie 'Mestreechter steerkes' ook van Margot,
    Math oet Mestreech !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1040
Totaal aantal bezoekers 3084

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 30 Januari 2015

Sydney, Australia

Landen bezocht: