Tussendoortje! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marloes Dolmans - WaarBenJij.nu Tussendoortje! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marloes Dolmans - WaarBenJij.nu

Tussendoortje!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

10 September 2014 | Australië, Sydney

Hallo allemiaal :)

Allereerst allemaal bedankt voor de vele leuke reacties die ik heb ontvangen naar aanleiding van mijn blog! Erg leuk om te lezen dat jullie mijn blog zo leuk vinden! Erg lief ook dat jullie de moeite nemen om een reactie te plaatsen! :)

Er zijn mij de afgelopen dagen nog wel meer dingen opgevallen dan ik hiervoor al heb beschreven:

- Er wordt veel hardgelopen in Sydney.
- Alle hardlopers dragen een rugzakje tijdens het rennen. Als ze geen rugzakje dragen, weet je al dat het buitenlanders zijn.
- Middelbare scholieren dragen schooluniformen.
- Er wordt vrij veel gefietst of op scooters gereden hier en ze rijden allemaal op de gewone rijbaan.
- De bus stopt niet vanzelfsprekend als je bij een bushalte staat. Je moet de bus echt aanhouden door je hand op te steken. (Zoals je ook een taxi aanhoudt). Dit doet mij erg veel aan New York City denken!
- Happy Hour betekent hier niet één uur goedkopere drank, maar 2 uur en vindt plaats tussen 17.00 uur en 22.00 uur. Jaja, de Australiers zijn er al vroeg bij. (Het lukt mij helaas niet om de puntjes op de i van Australie of Australiers te krijgen :( ).

Gisteren was weer een normale dag op het werk, maar tijdens de lunch kregen we gratis burritos aangezien een collega van mij die een keer bij een winactie had gewonnen! Erg lekker! Gisteravond ben ik met 3 huisgenoten gaan uiteten en jullie raden het nooit hoe goedkoop en lekker ik heb gegeten :O!!! Wij hebben pizza gegeten voor 3 dollar per pizza :D. Jaja, alleen op dinsdag heeft dat café (Café Lounge) voor 3 dollar pizza's! Het café deed mij een beetje denken aan een Irish Pub aangezien er werd opgetreden etc., dus de sfeer was vergelijkbaar met een Irish Pub, maar mijn Mexicaanse huisgenoot zei dat de inrichting hem aan thuis liet denken. Het was nogal donker, met allemaal vreemde voorwerpen tegen de muren en dergelijke en het café zelf heeft geen ramen. Toch was het erg gezellig ingericht en was de sfeer er heel goed. Zeker voor herhaling vatbaar dus!
Vandaag heb ik mij op het werk vooral bezig gehouden met het ontwerpen van presentaties voor de trainingen die mijn bazen aan het overige personeel gaan geven. Dit vond ik erg leuk om te doen! Ik heb samen met een andere stagiaire geluncht en we zijn naar een plaats gegaan (vlakbij het werk, 5 minuten lopen ongeveer) waar ze een actie hadden... 2 hamburgers voor de prijs van 1 :). Dit was erg lekker en vrij goedkoop ook. Je moet het hier in Sydney wel echt hebben van de aanbiedingen of acties, want anders is het nogal duur.
Sinds afgelopen maandag zit ik iedere ochtend al in de bus met hetzelfde schooljongetje en met een oudere vrouw. Die oudere vrouw (denk in de 80 ergens) is erg grappig. Ze komt de bus binnen en zegt al meteen; Goedemorgen allemaal, sorry dat ik jullie allemaal laat wachten, maar ik ben helaas niet meer zo snel. En daarna verontschuldigd ze zich nog zo'n twee keer. Daarna gaat ze uitgebreid met de chauffeur zitten kletsen. Een erg lief en gezellig vrouwtje dus.

Morgenavond ga ik wat drinken met mijn Franse vriendin (Claire) ergens in de buurt bij het centraal station. Vrijdagavond heb ik twee Skype gesprekken gepland. Zaterdag ga ik zoals het er nu uitziet met twee vriendinnen (Franse en Duitse, Claire en Denise) naar Featherdale. Dit is een WildLife Park en is onderdeel van de Blue Mountains. Zondag ga ik met hun naar Manly Beach of we gaan de wandeling van Bondi Beach naar Congee Beach doen. Dit weten we nog niet zeker. Het wordt in iedergeval weer een erg leuk weekend! Ik verwacht dat ik na het weekend weer een reisverhaal zal schrijven.

Liefs,

Marloes

  • 10 September 2014 - 22:17

    Lisette:

    Hey Marloes,

    Heb zonet ff al je verhalen gelezen,(nou ja ff).
    Wat maak je toch allemaal mee en wat schrijf je
    ook lekker gemakkelijk.Echt leuk om te lezen en te horen
    dat het je zo goed bevalt daar in Sidney.Super
    Ik wens je nog heel veel succes en plezier(gaat zeker lukken)
    en ik zal je zeker blijven volgen.

    Heel veel liefs Lisette xx

  • 12 September 2014 - 20:27

    Tinka:

    Marloes!

    Wat fijn om al jouw avonturen te lezen! Maakt niet uit dat het lekker uitgebreid is. De details zijn gewoon zo leuk om te weten! Echt geweldig dat je leven in de brouwerij hebt gecreëerd met je huisgenoten. Zo ben jij echt inderdaad! Ik wil binnenkort met je skypen! Laat maar weten wanneer je zin hebt. Heeft geen haast :) Ik blijf je met veel plezier volgen. Tot snel lieve schat! <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 3083

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 30 Januari 2015

Sydney, Australia

Landen bezocht: