Vliegreis en eerste indrukken! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marloes Dolmans - WaarBenJij.nu Vliegreis en eerste indrukken! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marloes Dolmans - WaarBenJij.nu

Vliegreis en eerste indrukken!

Blijf op de hoogte en volg Marloes

27 Augustus 2014 | Australië, Sydney

Hallo allemaal :)

Zo'n 2,5 uur ben ik veilig aangekomen in mijn hostel, genaamd ' Wake Up'. Het hostel ligt in het centrum van Sydney vlakbij het centraal station.
Om even bij het begin te beginnen... Een aantal uren geleden ben ik samen met een klasgenote, Kirsten, vanuit Amsterdam vertrokken naar Sydney. De reis duurde in totaal 21 uur en 30 minuten, maar het viel mij allemaal heel erg mee. De eerste vlucht was van Amsterdam naar Singapore. Deze duurde 13 uur en 30 minuten, maar deze was vrij snel om voor mijn gevoel. Het was erg leuk om tijdens de vlucht bij te houden waar je ongeveer vloog. In dit toestel had iedereen zijn eigen schermpje (wat ik erg waardeer), maar ondanks dat heb ik er niet veel gebruik van gemaakt. Als je mij nu zou vragen wat ik allemaal gedaan heb tijdens die vlucht dan weet ik dat echt niet meer ( ik weet het, ik weet het, ik word oud en begin al af te takelen).
Op Singapore hebben we ons even opgefrist, want jaaa.... we hadden natuurlijk al een paar uur onze tanden niet gepoest en dat kan natuurlijk echt niet!). Helaas konden we niets van Singapore zien toen we aankwamen, want het was daar inmiddels al nacht. Er stond wel een raar, wit standbeeld van een paard in de hal van de gates met wat planten erachter (wat dat beeld met die planten moest voorstellen, dat moet je mij echt niet gaan vragen). Het rare was wel dat je in de hal van de gates nergens een flesje water kon kopen... Na een overstap van ongeveer een uur op Singapore (we moesten letterlijk naar de gate ernaast) hebben we onze reis vervolgd naar Sydney. Ik moet eerlijk toegeven... de laatste twee uur ongeveer van de reis had ik geen zin meer om te vliegen.
Beide vluchten waren trouwens met Singapore Airlines en ik heb helemaal niets slechts te zeggen over die maatschappij. Service en eten waren erg goed!
Tijdens de tweede vlucht (Singapore-Sydney) heb ik wel 1 uur geslapen (toch knap van mezelf :)). Eenmaal in Sydney aangekomen begon het al te schemeren (het is immers winter hier). Over winter gesproken.... Nog geen spatje regen gehad en het is 17 graden. Ik houd nu al van Australie (er horen twee puntjes op de laatste e, maar op de 1 of andere manier wil het toetsenbord niet naar mij luisteren...)
Toen we eenmaal geland waren moesten we ons paspoort nog laten controleren en alles was in orde. Hierna hebben we de bagage opgehaald. Het verbaasde mij trouwens dat deze al op de band lag nog voordat we goed en wel bij de bagageband waren aangekomen.
Daarna scheidden de wegen van Kirsten en mij. Kirsten moest met een taxi naar haar kamer in Ashfield (wijk in Sydney) en ik werd opgehaald met een shuttle bus en naar mijn hostel gebracht.
Dat shuttle busje was mij echt pas een beleving! Drie keer bijna aangereden (blijkbaar vinden ze hier de eindbestemming belangrijker dan de reis :P). Ook stoppen ze hier achter de stopstreep (tsjah.. waarom is die stopstreep er eigenlijk!). De reis bestond uit zo hard mogelijk optrekken en rijden om daarna zo hard mogelijk weer te remmen (ja ja dat is tenslotte ook een kunst om te laten zien). Gelukkig zat mijn maag niet overvol... Ondertussen hoorde ik de chauffeur ook nog zeggen (niet handsfree natuurlijk, waarom zou je ook? Is toch veel veiliger om tijdens het rijden met je mobiel in je had te bellen!) dat hij vanavond met vrienden naar de Irish Pub zou gaan (altijd handig om te weten wat je chauffeur gaat doen, toch?) Van Sydney zelf heb ik nog niet veel kunnen zien, want het was al donker toen ik van het vliegveld naar mijn hostel werd gebracht.
Toen ik in het hostel aankwam heb ik meteen kennis gemaakt met 2 kamergenoten van mij. Twee Engelse jongens en daarna ontmoette ik ook mijn derde kamergenoot. Raad eens! Jawel hoor, een Nederlander (het is een arrogante kwal, maar goed dat ter zijde). De twee Engelse jongens zijn wel aardig. Daarna even gedoucht en toen met mijn twee Engelse kamergenoten naar een feestje hier in het hostel geweest. Het feestje stelde niet veel voor.. Je kreeg gratis bier en wijn, maar laat ik daar nou net even geen behoefte aan hebben. Daarna heb ik een blokje om gelopen. Na het blokje om heb ik eerst met mijn zusje geskypt en vervolgens ben ik aan dit verslag begonnen.
Ik ben erg benieuwd naar al mijn avonturen hier! Leuke mensen zijn hier in iedergeval zat in het hostel!
Morgen ga ik de stad eens verkennen en kennis maken met het openbaar vervoer. Vrijdag zal ik naar een aantal kamers gaan kijken.
Het is nu 21.43 uur, dus hoogtijd voor mij om te gaan slapen na deze bijzondere ervaringen die ik tot nu toe al heb meegemaakt.

  • 28 Augustus 2014 - 11:04

    Stefan:

    Hoi Marloes,

    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen in Sydney. Als ik op het vliegveld ben hier in Singapore, zal ik eens kijken wat dat witte beeld nu precies is. Ik zie het al helemaal voor me, jij in zo'n busje hahaha! Geniet van het avontuur en hopelijk spreken we elkaar snel!

    Groetjes,
    Stefan

  • 28 Augustus 2014 - 20:10

    Josephine:

    Heij Marloes, fijn dat de vliegreis is mee gevallen. Ik zou pijn hebben gehad aan mijn spieren van zo'n lange reis. Maar goed ik ga ook nooit zo lang vliegen. Dan valt dat busreisje erg tegen. Poe poeh.
    Ik hoop dat je je draai daar kunt vinden, maar jou kende heb ik er veel vertrouwen in. Je bent gelukkig niet mensen schuw hahaha. Ik wens je heek veel succes en hopelijk vind je vlug een plekje voor je zelf. Het gaat je goed en il zal je met veel plezier volgen.. Knuffels en xxx

    Groetjes Henny en Josephine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 3075

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 30 Januari 2015

Sydney, Australia

Landen bezocht: